Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

جزیره بورا بورا | بورا بورا در کجا واقع شده است

جزیره بورا بورا در نگاه اول به شما احساس عشق می کند. با مناظر اقیانوسی از آب‌های فیروزه‌ای که شبیه پالت آبی و سبز روشن یک هنرمند است، رمانتیک‌های سراسر جهان از گیاهان سرسبز و گرمسیری بورا بورا که در اطراف جزیره می‌چرخند و دره‌های کوه اوتمانو با گل‌هیبیسکوس شکوفا می‌شوند، قدردانی می‌کنند.

  • جزیره بورا بورا یکی از محبوب ترین جزایر در جزایر تاهیتی است. بورا بورا یکی از 9 جزیره در جزایر جامعه، بیش از هفت میلیون سال پیش توسط یک آتشفشان شکل گرفت. مانند بسیاری از جزایر پلی‌نزی فرانسه، بورا بورا توسط حلقه‌ای از صخره‌های مرجانی احاطه شده است که به عنوان جزیره مرجانی نیز شناخته می‌شود.
  • این جزیره جنوبی اقیانوس آرام را می توان به راحتی به عنوان مرکز جهان رمانتیک تعریف کرد، جایی که لوکس، استراحتگاه های ساحلی و اسپا با خانه های ییلاقی روی آب، ویلاهای با سقف کاهگلی، و محیطی افسانه ای پر شده است. به زبان ساده، بورا بورا یکی از زیباترین جزایر جهان است.

تعطیلات بورا بورا

تعطیلات بورا بورا که به خاطر استراحتگاه های مجلل زرق و برق دار و فعالیت های ماجراجویانه متعدد شناخته شده است، برای همه چیزهایی دارد. چه دوست دارید آدرنالین خود را افزایش دهید یا یک روز آرام در ساحل را ترجیح دهید، گزینه های انجام کارهای بورا بورا بی پایان هستند.

  • موتو یا جزیره کوچک به خاطر سواحل شنی سفید بورا بورا با درختان نارگیل معروف است. آب های زلال و فیروزه ای اقیانوس آرام جنوبی و صخره های مرجانی اطراف آن، غواصی به یاد ماندنی را با ماهی‌های رنگارنگ گرمسیری و پرتوهای مانتا غول‌پیکر که آرام در میان باغ‌های مرجانی می‌چرخند، جاندار می‌کنند.
  • بلندترین نقطه جزیره، کوه نفس گیر اوتمانو در مرکز بورا بورا است که برای کسانی که به دنبال کاوش فراتر از سواحل شنی هستند، عالی است. درک اینکه چرا این جزیره کوچک 12 مایل مربعی به عنوان یکی از صمیمی‌ترین و بت‌نیوزترین مقاصد تعطیلات مورد احترام است، آسان است.

بهشت خانه های ییلاقی روی آب بورا بورا

یک پناهگاه آرام که مستقیماً بر فراز تالاب قرار دارد، مفهوم خانه ییلاقی بورا بورا روی آب، عنصری است که نمی‌توان از بورا بورا و جزایر تاهیتی غافل شد. از اتاق‌های جزیره خصوصی گرفته تا سوئیت‌های ویلاهای شناور، خود را در رنگ‌های مردابی که با غروب‌های فراموش‌نشدنی قاب شده‌اند، گم کنید. یک خانه ییلاقی روی آب با بالکن خصوصی برای نوشیدن قهوه صبحگاهی خود با طلوع خیره کننده خورشید یا کوکتل عصرانه خود با غروب خیره کننده پیدا کنید. از عرشه شخصی خود به داخل آب های فیروزه ای بپرید یا از کلبه دور از خانه خود برای صبحانه کایاک سواری کنید. این اقامتگاه‌های منزوی برای زوج‌هایی که در سفرهای عاشقانه و ماه عسل بورا بورا هستند، ایده‌آل هستند، این اقامتگاه‌های منزوی در اشکال و اندازه‌هایی برای هر مهمانی ارائه می‌شوند. این خانه های ییلاقی به سبک سنتی تاهیتی طراحی و ساخته شده اند تا دسترسی مستقیم به تالاب را ارائه دهند و بهترین استراحتگاه و تجربه اقامت در جزیره هستند.

ساحل ماتیرا در بورا بورا

غروب پر جنب و جوش خورشید را بر فراز افقی آبی عمیق تماشا کنید در حالی که در شن های سفید گرم ساحل ماتیرا در بورا بورا، یکی از محبوب ترین و در عین حال منزوی ترین سواحل عمومی جزیره، استراحت می کنید. ساحل را تا Matira Point دنبال کنید تا منظره ای دیگر از بلوف های سبز و گیاهان گرمسیری را ببینید. ساحل Matira که مکانی عالی برای شنا است، دارای آب های گرم و کم عمق است که برای یک روز آرام غواصی مناسب است. در طول تعطیلات بورا بورا، تجربه ای بی دغدغه را از دست ندهید، جایی که زمان در امتداد خط ساحلی ساحلی ماتیرا بی حرکت است.

بورا بورا کجا واقع شده است؟

بورا بورا در یک جزیره آتشفشانی خاموش واقع شده است که در یکی از زیباترین و شفاف‌ترین تالاب‌های جهان با رنگ‌های میلیون‌ها سایه آبی قرار دارد. بورا بورا در یک پرواز کوتاه 50 دقیقه ای از جزایر تاهیتی یا موریا واقع شده است. هر 50 دقیقه، پروازهایی به بورا بورا از Papeete و Moorea از طریق Air Tahiti برای کسانی که به دنبال جزیره پرش هستند در دسترس است.

تاریخ

تاریخ بورا بورا نشان می دهد که اولین ساکنان این جزیره در قرن چهارم مردم تونگا بودند. اولین کاوشگران اروپایی که از این جزیره دیدن کردند توسط جیمز کوک رهبری شد. با این حال، قبل از این، جزیره بورا بورا قبلا توسط کاوشگران دیگر مشاهده شده بود. در سال 1842 این جزیره تحت مدیریت دریاسالار آبل اوبر دوپتیت توارز به مستعمره فرانسه تبدیل شد.

  • در طول جنگ جهانی دوم، ایالات متحده بورا بورا را به پایگاهی برای تجهیزات نظامی، انبار نفت، نوار هوایی و پایگاه هواپیماهای دریایی تبدیل کرد. آنها استحکامات دفاعی در اطراف جزیره ساختند. خوشبختانه هیچ درگیری در اینجا صورت نگرفت و به نظر می رسید که حضور نیروهای آمریکایی مورد قبول نیروهای مخالف باشد.
  • پایگاه نظامی ایالات متحده در 2 ژوئن 1946 پس از پایان جنگ بسته شد. با این حال، بسیاری از آمریکایی ها تصمیم گرفتند در این جزیره بمانند، زیرا این جزیره به قلب آنها نزدیک شده بود. به دنبال شکایت خانواده هایشان در سرزمین اصلی، حتی از برخی آمریکایی ها به زور خواسته شد که آنجا را ترک کنند. این پایگاه متروکه تنها فرودگاه بین‌المللی پلی‌نزی فرانسه شد تا اینکه فرودگاه بین‌المللی Faa'a در سال 1962 در پاپیته، تاهیتی افتتاح شد.
  • بورا بورا در حال حاضر تا حد زیادی به گردشگری متکی است و به همین دلیل هفت استراحتگاه مجلل در چند سال گذشته ساخته شده است. هتل بورا بورا اولین هتلی بود که خانه‌های ییلاقی ساخت که با استفاده از پایه‌ها بر روی آب ایستاده بودند. این خانه‌های ییلاقی در حال حاضر برای هر استراحتگاهی در جزیره به چشم می‌خورد، زیرا این خانه‌های ییلاقی مناظر دیدنی از تالاب‌ها و کوه‌ها را ارائه می‌دهند.

اقلیم

آب و هوای بورا بورا و جزایر اطراف آن استوایی است. بر خلاف بسیاری از مکان ها، فصول را می توان به دو فصل تقسیم کرد: فصل مرطوب و فصل خشک. فصل مرطوب (تابستان های پلینزی) از نوامبر تا آوریل با میانگین بارندگی 3/4 بارندگی سالانه ادامه دارد. در این مواقع سطوح رطوبت می تواند همیشه بالا باشد. طوفان ها در این ماه ها مکرر و غیرقابل پیش بینی است. میزان بارندگی حدود 1800 میلی متر یا 71 اینچ است! و هوا 30 درجه سانتیگراد یا 86 درجه فارنهایت است. فصل خشک، از ماه می تا اکتبر، زمانی است که گردشگری در جزیره به اوج خود می رسد. در این ماه ها دمای هوا چند درجه پایین تر است و باران نادر است. بهترین زمان از نظر آب و هوا با کمترین خطر طوفان در ماه های زمستان است. بهترین بخش در مورد آب و هوا در بورا بورا این است که دمای آب به طور متوسط حدود 30 درجه سانتیگراد (در اواسط دهه 80 فارنهایت) است. با این حال، در طول این فصل توریستی بالا (اردیبهشت - اکتبر) قیمت‌های توریستی سر به فلک می‌کشد و افراد زیادی در اطراف هستند.

زبان

زبان‌های اصلی که توسط مردم جزیره بورا بورا صحبت می‌شود فرانسوی و تاهیتی هستند، اگرچه اکثر ساکنانی که با بازدیدکنندگان تعامل دارند زبان انگلیسی را به خوبی درک می‌کنند. بیشتر گردشگرانی که از این جزیره دیدن می کنند آمریکایی ها، ژاپنی ها و اروپایی ها هستند.

برخی از کلمات کلیدی در زبان محلی بورا بورا عبارتند از:

سلام - Ia Ora na (yo-rah-nah)
خداحافظ - نانا (nah-nah)
بله - E (ay)
خیر - آیتا (چشم-تاه)
من - تن (ته نای)
زن - وهینه (واهه نای)
کودک - تماری (tah-ma-ree-ee)
دوست - هوآ (هو آه)
پلی‌نزی - ما اوهی (mah-o-hee)
Big - Nui (new-ee)
کوچک - Iti (ee-tee)
صبح - Poipoi (poy-poy)
جزیره کوچکی که توسط مرجان و ماسه تشکیل شده است - Motu

رزرو تور فرانسه برای بازدید از فرانسه

 

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.